Dania g艂贸wne, Dziecko, Przepisy, Zdrowo

Wega艅skie placuszki z ciecierzycy

Witajcie Kochani 馃檪

Na pocz膮tek kilka s艂贸w o ciecierzycy.

Ciecierzyca (inaczej cieciorka lub groch w艂oski):

  • wzmacnia nerki
  • jest 藕r贸d艂em 艂atwo przyswajalnego bia艂ka
  • zawiera b艂onnik, witaminy z grupy B, 偶elazo, fosfor i potas
  • wed艂ug mnie jest najsmaczniejsz膮 ro艣lin膮 str膮czkow膮, o wszechstronnym zastosowaniu w kuchni. Przyrz膮dzimy z niej m.in. s艂ynne falafele, pyszny i kremowy hummus, placki, b臋dzie idealnym dodatkiem do zup, gulaszy, da艅 g艂贸wnych. Mo偶na z niej przyrz膮dzi膰 pasty i pasztety. Zmielona na m膮k臋 jest idealnym sk艂adnikiem ciast i ciasteczek. Mmm鈥 mniam 馃檪

Jak przyrz膮dzi膰 ciecierzyc臋, 偶eby pozby膰 si臋 substancji wzdymaj膮cych, a tym samym u艂atwi膰 jej trawienie?

  1. Ciecierzyc臋 wyp艂uka膰, zala膰 zimn膮 wod膮 i zostawi膰 na noc. Mo偶na w mi臋dzyczasie wymieni膰 wod臋, co dodatkowo poprawi strawno艣膰 ciecierzycy. Nie jest to jednak konieczno艣膰.
  2. Rano wyla膰 wod臋 z moczenia.
  3. Na dnie garnka umie艣ci膰 namoczony glon: wakame lub arame, doda膰 namoczon膮 ciecierzyc臋 i zala膰 zimn膮 wod膮.
  4. Doprowadzi膰 do wrzenia, zmniejszy膰 p艂omie艅 i przykry膰 garnek pokrywk膮.
  5. Gotowa膰 na wolnym ogniu ok. 25 minut.
  6. Po tym czasie doda膰: p贸艂 艂y偶eczki kopru, bazylii oraz cz膮bru i szczypt臋 soli
  7. Gotowa膰 kolejne 15 minut, a偶 ciecierzyca zmi臋knie.

Tak przygotowana ciecierzyca stanowi idealn膮 baz臋 do przygotowania wielu smacznych potraw.

Czas na przepis 馃檪

Sk艂adniki:

  • du偶a szklanka ugotowanej ciecierzycy
  • szczypta soli
  • 艂y偶ka natki pietruszki
  • 艂y偶ka 艣wie偶ego koperku
  • szczypta kurkumy
  • 1/3 艂y偶eczki kminku mielonego
  • 录 szklanki m膮ki z tapioki* (mo偶e by膰 ziemniaczana)
  • 1 cebula
  • 2 z膮bki czosnku
  • 陆 艂y偶eczki mielonej kolendry
  • olej kokosowy lub mas艂o klarowane do sma偶enia

Wykonanie:

  • Ugotowan膮 ciecierzyc臋 zblendowa膰 na g艂adk膮 mas臋. Mo偶na doda膰 zimnej wody, je艣li masa jest za sucha.
  • Doda膰: szczypt臋 soli, 艂y偶k臋 natki pietruszki, 艂y偶k臋 艣wie偶ego koperku, szczypt臋 kurkumy, 1/3 艂y偶eczki kminku mielonego, 录 szklanki m膮ki z tapioki. Dok艂adnie wymiesza膰.
  • Cebul臋 pokroi膰 bardzo drobno i podsma偶y膰 na oleju, wcisn膮膰 2 z膮bki czosnku. Ca艂o艣膰 doda膰 do masy.
  • Do masy doda膰 陆 艂y偶eczki mielonej kolendry. Ponownie dok艂adnie wymiesza膰.
  • Na rozgrzanej patelni rozpu艣ci膰 olej kokosowy. Mas臋 nak艂ada膰 艂y偶k膮, sp艂aszczy膰 do powstania plack贸w i sma偶y膰 do zarumienia z obu stron.
  • Placuszki najlepiej smakuj膮 z ketchupem 馃檪 Mog膮 stanowi膰 odr臋bny posi艂ek, albo dodatek do da艅. Dzieci je uwielbiaj膮.

Jeszcze kilka s艂贸w o zdrowym zamienniku skrobi ziemniaczanej:

Tapioka to skrobia z bulwy korzeniowej manioku. Nie posiada zapachu, charakterystycznego smaku, jest hipoalergiczna, nie zawiera glutenu. Tapioki w postaci m膮ki u偶ywa si臋 do zag臋szczania sos贸w, mus贸w, 鈥瀞klejania鈥 ciast. Granulatu tapioki u偶ywa si臋 do wyrobu pudding贸w.

艢ciskam

Wasza Estetka

 

Ps. Zapraszam do polubienia mojej strony na facebooku https://www.facebook.com/estetka.naturalnie/

 

Je艣li moja strona osi膮gnie do 13 kwietnia 133 polubienia to zorganizuj臋 KONKURS 馃檪

Do wygrania b臋d膮 naturalne kosmetyki i ekologiczne superfoods 馃榾

 

 

 

1 Comment

  1. […] Tutaj pisa艂am, jak przygotowa膰 ro艣liny str膮czkowe, aby pozby膰 si臋 substancji wzdymaj膮cych. […]

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *